SIA “ Skolotājs” privātās pirmsskolas izglītības iestādes “ Mācos mācīties”  pašnovērtējuma ziņojums

2023./2024. mācību gads

Jelgavā, 2024. gada 28.oktobris

SASKAŅOTS

SIA “ Skolotājs” valdes locekle Linda Ozola

2024.gada 30. oktobrī



1. Izglītības iestādes vispārīgs raksturojums

1.1.Izglītības iestādes misija – Laimīgi, radoši un atvērti bērni.

1.2.Izglītības iestādes vīzija – Motivēti bērni, kuri pēc savas iniciatīvas vēlas iepazīt pasauli un mācīties.

1.3. Izglītības iestādes vērtības – Draudzīga, Cilvēciska, Cieņpilna vide. 

1.4. Izglītības iestādes izvirzītās audzināšanas darba prioritātes trim gadiem

  • Nodrošināt individuālu sociālpsiholoģisko un pedagoģisko atbalstu izglītojamajam;
  • Veidot estētisku, drošu un izglītojamā vispusīgai attīstībai labvēlīgu audzināšanas un mācību vidi;
  • Veicināt mācīšanos āra vidē un pašvadītu mācīšanos;
  • Stiprināt sadarbības partnerību - Bērns, Darbinieks, Vecāks;


1.5. Izglītojamo skaits un īstenotās izglītības programmas 2023./2024. mācību gadā:

Izglītības programmas nosaukums


Izglītības

programmas

kods

Izglītojamo skaits, uzsākot mācību gadu

Izglītojamo skaits, noslēdzot mācību gadu


Piezīmes

Vispārējā pirmsskolas izglītības programma

01011111

85

86

Viens bērns uzsāka izglītību “ Mācos mācīties”  ar pamatojumu saņemt bērna attīstības vajadzībām piemērotu pieeju.



1.6. Informācija par izglītojamo iemesliem izglītības iestādes maiņai un/vai mācību pārtraukšanai izglītības programmā:

Izglītības programmas nosaukums


Izglītojamo
skaits

Pamatojums/ iemesli izglītības iestādes maiņai un mācību pārtraukšanai izglītības programmā

Secinājumi par izglītojamiem, kuri uzsākuši vai pārtraukuši mācības izglītības iestādē






1.7. Personāla nodrošinājums:

Informācija

Skaits

Komentāri (nodrošinājums un ar to saistītie izaicinājumi, pedagogu mainība u.c.)

Ilgstošās vakances izglītības iestādē (vairāk kā 1 mēnesi) mācību gadā

1

Skolotājs-logopēds (vakance pieejama vienu mēnesi)


Izglītības iestādē pieejamais atbalsta personāls izglītības iestādē mācību gadā

8

1 ABA (uzvedības analīze) speciālists mācās

1 skolotajs-logopēds

6 pedagoga palīgi



2. Iestādes pašvērtēšanā izmantotās metodes

Metodes

Komentāri

Intervijas un sarunas

Individuālas sarunas ar vecākiem, iknedēļas sarunas ar pedagogiem

Mācību stundu/nodarbību vērošana

Semestrī reizi vadība vēro nodarbības katrā grupā

Dokumentu un informācijas analīze

Pedagogu pašvērtējums. Datu analīze Pedagoģiskajās sēdēs

Situāciju analīze ar dažādām mērķgrupām

Individuālas sarunas ar darbiniekiem un vecākiem


3. Izglītības iestādes izvirzītās darba prioritātes

3.1. Izglītības iestādes izvirzītās darba prioritātes 2023./2024.mācību gadam:

Darba prioritātes

Sasniedzamie rezultāti kvantitatīvi un kvalitatīvi

Norāde par uzdevumu izpildi (Sasniegts/daļēji sasniegts/ Nav sasniegts) un komentārs

Nr.1

Atbalsts ikvienam izglītojamajam

  1. Kvalitatīvi

Pedagogs izvērtē katru izglītojamo un izanalizē bērna individuālās iemaņas un prasmes, tādejādi pēc nepieciešamības organizējot individuālu darbu, kā arī piesaistot papildus personālu.





DAĻĒJI SASNIEGTS

Iestāde spēj nodrošināt papildus speciālistus ikvienam bērnam, kuram tas ir nepieciešams, kā arī uz katru grupu ir divi pedagogi, kas strādā pilnu darba slodzi. Tas ļauj strādāt individuāli ar bērniem, kuriem tas ir nepieciešams.

Nākošajā mācību gadā organizēt tikšanos ar vecākiem par bērna snieguma dinamiku divas reizes gadā: rudenī un pavasarī.


  1. Kvantitatīvi

Ar bērniem pēc nepieciešamības papildus strādā ABA speciālists, skolotājs – logopēds, kā arī katrā grupā viens pedagogs ir silto graudu speciālists, līdz ar to bērniem, kam tas nepieciešams, tiek nodrošinātas nodarbības siltajos graudos. Tiek integrētas mācību procesā arī Montesori pedagoģijas metodes.

Nr.2

Pedagogu profesionālās darbības kvalitātes paaugstināšana

  1. kvalitatīvi

Ikviens pedagogs regulāri pilnveido savu profesionalitāti apmeklējot kursus, dodoties pieredzes apmaiņās uz citām iestādēm gan Latvijā, gan ārpus valsts robežām.



SASNIEGTS

Regulāri pedagogi dodas uz kursiem savas profesionālās kvalitātes pilnveidošanai. Iestāde piedalās Erasmus+ projektos, kuras ietvaros visiem ir iespēja doties uz kursiem arī ārpus valsts robežām.

Turpmāk- iestādes darbības kvalitātes pilnveidošanā iesaistīt arī skolotāju palīgus.

Turpināt pilnveidot pedagogu prasmes e-klases programmas  apguvē.



  1. kvantitatīvi

Trīs pedagogi devās Ersasmus+ programmas ietvaros uz Valensiju -kursiem par digitālajiem rīkiem mācību procesā.

Četri pedagogi un divi vadības komandas pārstāvji devās braucienā uz Turcijas pirmsskolas izglītības iestādi ( Bursas Meža skola) darba vērošanā

Visi pedagogi apguva vai turpina apgūt mācību darba plānošanu un izglītojamo vērtēšanu e-klases sistēmā.


Nr.3

Eko skolas gada tēmu,  projektu integrēšana ikdienas mācību procesa plānošanā.

  1. kvalitatīvi

Jebkura pirmsskolas iestādes aktivitāte un darbība tiek plānota balstoties uz Eko skolas pamatprincipiem, tādējādi bērniem ikdienā mācot un atgādinot par mūsu planētas vērtību.

Mācību darbs tiek plānots saskaņā ar Eko skolas tēmām, kuras tiek pieņemtas ikgadējā Eko padomē un Pedagoģiskajā sēdē.








SASNIEGTS

Regulāri piedalāmies visās aktivitātēs, par to liecina atkārtoti piešķirtais Eko karogs.

Mācību procesa tēmas ir daudzveidīgas, jo katru gadu tēmas mainās.

Tēmu izstrādē piedalās arī izglītības iestādes Eko padome (pedagogi, vecāki)


  1. kvantitatīvi

Iestāde iesaistās visās Eko skolas organizētajās aktivitātēs ( gan iestādes, gan pilsētas, gan valsts organizētajās);

Ekoskolas vecāku padomes un bērnu eko padomes izveide un sēdes sasaukšana;

Diena bez auto;

Vides novērtējuma veikšana visās tēmās;

Rīcības dienas;

Pasaules mitrāju diena;

Silto džemperu diena;

Zemes stunda;

Pasaules ūdens diena.


4. Kritēriju izvērtējums

4.1.Jomas “Kvalitatīvas mācības” kritērija “Mācīšana un mācīšanās” stiprās puses un turpmākās attīstības vajadzības:

Nr.p.k

Rezultatīvā rādītāja nosaukums

Stiprās puses

Turpmākās attīstības vajadzības

4.1.1.

Izglītības iestādes izveidotā sistēma datu ieguvei par mācīšanas un mācīšanās kvalitāti un tās pilnveidei

Vienota sistēma visām pirmsskoloas grupām darba plānošanā – e-klase


Iepazīstināt vecākus ar e-klases priekšrocībām un mudināt to lietot ikdienā.

4.1.2.

Mācību sasniegumu vērtēšanas kārtība

Izvertē katra bērna individuālās iemaņas, prasmes visās mācību jomās, piefiksejot to e-klasē – pedagoģiskie novērojumi

Turpināt datus fiksēt e-klasē, regulārajās iknedēļas sapulcēs pārrunājot un tādējādi nostiprinot visu pedagogu pierakstu vienotības principu.

4.1.3.

Izglītības iestādes individualizēta un/vai personalizēta atbalsta sniegšana izglītojamiem

Vērojot katra bērna individuālās iemaņas un vajadzības, nodrošinām ABA speciālista konsultācijas pedagogiem, kā arī vecākiem. ABA sepciālista individuāls darbs ar bērnu.

Logopēda nodarbības.

Grupu skolotaju individuālas nodabības siltajos graudos.

Grupu pedagogi mērķtiecīgi plāno sava darba režīmu tā, lai vienlaicīgi strādājot grupā, viens pedagogs ar bērnu var strādāt individuāli.

Maksimāli daudz bērniem pēc nepieciešamības nodrošināt individuālas nodarbības siltajos graudos, lai adaptācijas periods būtu pēc iespējas saudzīgāks. Bērni kļūtu drošāki un atvērtāki.

4.1.4.

Izglītības procesa īstenošana pirmsskolas izglītības iestādē vai pirmsskolas izglītības programmā (tiek izvērtēts tikai vispārējās izglītības iestādēs, kurās tiek īstenota pirmsskolas izglītības programma)

Mācību process tiek plānots un bērna pašvadīta darbība virzīta, atbilstoši izvirzītajiem sasniedzamajiem rezultātiem mācību jomās, ņemot vērā izglītojamo vecumposmu, intereses un vajadzības. Grupas telpas ir iekārtotas centros, ir radīta droša un mācīties aicinoša vide:

a ) bērni apgūst pašvadītu mācīšanos: pašapkalpošanās ēdamzālē, garderobē, savas darba vietas sakārtošana;

b) uzmanība tiek veltīta bērnu  sociāli emocionālajai labizjūtai. Ikdienā pedagogi māca un palīdz bērniem izprast savas emocijas. Ja ir nepieciešams, bērnam tiek piedāvātas nodarbības siltajos graudos.

c) vecākiem ir iespēja sekot līdzi mācību procesam, tematam un apgūstamajiem sasniedzamajiem rezultātiem E-klasē.

d) ārpus ikdienas rotaļnodarbībām visi bērni piedalās angļu valodas nodarbībās, kā arī interesentiem ir iespēja papildus darboties sporta nodarbībās, kuru mērķis ir pareizas  stājas stiprināšana.

Visi bērni regulāri katru nedēļu apmeklē peldēšanas nodarbības.

e) iestādei ir savs sporta laukums, rotaļu laikums visiem ir kopējs, kas veicina draudzību un attīsta sadarbību, toleranci bērnu attiecību veidošanās procesā. Bērni darbojas āra siltumnīcās. Āra laukums ir norobežots, drošs.

f) mācību procesā tiek integrētas Eko skolas aktivitātes, tādējādi veicinot bērnos izpratni par dabas nozīmi ikdienā.

Pamatojoties uz vērojumiem saskatīt un analizēt izglītojamā attīstības dinamiku, lai

  1. Pedagogs plānotu mērķtiecīgāku darbu ar izglītojamo;
  2. Sniegtu vispusīgu informāciju vecākiem.

Rast iespējas (iekļaut ikdienas plānošanā) kolēģu nodarbību vērošanai.

Attīstīt un uzlabot āra vides/ dārza elementus.

Turpināt darboties Eko skolas izvirzītajā programmā.


Galvenie secinājumi par visu kritēriju: Izglītības iestādes visi pedagogi strādā pilnu slodzi, kas dod iespēju paralēlam darbam un līdz ar to individuālam darbam ar bērniem. Pedagogi seko katra izglītojamā sniegumam, atbilstoši viņa individuālajām zināšanām, prasmēm un iemaņām. Atbilstoši izglītojamo vecumposmam un vajadzībām nodrošināta individuāla pieeja un iespēja apmeklēt logopēdu, ABA speciālistu, vecākajās grupās tiek izmantoti Montesori materiāli.

4.2. Jomas “Atbilstība mērķiem” kritērija “Vienlīdzība un iekļaušana” stiprās puses un turpmākās attīstības vajadzības:

Nr.p.k

Rezultatīvā rādītāja nosaukums

Stiprās puses

Turpmākās attīstības vajadzības

4.2.1.

Izglītības iestādes darbībā un izglītības programmas īstenošanā un izglītības ieguvē iesaistīto izpratne par vienlīdzības un iekļaušanas aspektiem izglītībā

Izglītības iestādē ir vienota izpratne par vienlīdzību un iekļaušanu.

Turpināt mērķtiecīgu un sistēmisku darbību vienotas izpratnes veidošanai par vienlīdzības un iekļaujošas izglītības jautājumiem. Pārskatīt un pilnveidot Ētikas kodeksu, iekļaujot arī tehnisko darbinieku atbildību.

4.2.2.

Izglītības iestādes izveidotā sistēma iekļaujošas mācību vides nodrošināšanai un vienlīdzīgas attieksmes organizācijas kultūras ieviešanai

Iestādei ir vienots plāns kā rīkoties, kad tiek pamanīta otra cilvēka personības aizskaršana. Situācijas nekavējoties tiek risinātas;

sarunas ar vecākiem;

regulāra konsultēšanās ar ABA speciālistu.


Neatstāt vienaldzīgu jebkuru situāciju un risināt to nekavējoties. Ikkatrs iestādes darbinieks uzņemas atbildību par novērotu situāciju (vai tā ir saredzēta un tiek risināta).


4.2.3.

Izglītības iestādes darbībā konstatēto izglītības kvalitātes risku identificēšana un izvērtēšana

Atbalsta darbības tiek plānotas: logopēda darba plāns, pedagoga individuālās nodarbības tiek plānotas , koordinētas.


Regulāri aktualizēt iespējamos izglītības kvalitātes riskus.


4.2.4.

Izglītības iestādes izveidotā sistēma katra izglītojamā izaugsmes nodrošināšanai neatkarīgi no sociālekonomiskajiem apstākļiem u.c. aspektiem

Iestāde nodrošina katra izglītojamā izaugsmi neatkarīgi no sociālekonomiskajiem aptākļiem u.c. aspektiem

.

Regulāri aktualizēt Individuālās izglītības apguves plānu nepieciešamību

Galvenie secinājumi par visu kritēriju: Vecāki un pedagogi pozitīvi vērtē izglītojamo labizjūtu un sociālo vienlīdzību. Iestādes logopēds sadarbojas ar pedagogiem, lai nodrošinātu izglītojamajam nepieciešamo atbalstu. Veiksmīga sadarbība ar ABA speciālistu. Nākotnē izvērtēt iespējas psihologa darbībai iestādē.

4.3. Jomas “Iekļaujoša vide” kritērija “Drošība un psiholoģiskā labklājība” stiprās puses un turpmākās attīstības vajadzības:

Nr.p.k

Rezultatīvā rādītāja nosaukums

Stiprās puses

Turpmākās attīstības vajadzības

4.3.1.

Izglītības iestādes darbs, iegūstot informāciju un datus par izglītojamo, vecāku un personāla drošību un psiholoģisko labklājību

Iestādē visiem bērniem tiek organizētas individuālās sarunas ar vecākiem, kurās tiek sniegta informācija par izglītojamo sniegumu, attīstību un noskaidrots vecāku viedoklis par izglītojamo labizjūtu.

Turpmāk veikt aptaujas, tādējādi dodot iespēju paust savu viedokli visiem vecākiem.

4.3.2.

Izglītības iestādes iekšējās kārtības un drošības noteikumu ievērošana

Izglītības iestāde ir izstrādājusi iekšējās kārtības noteikumus. Katra mācību gada sākumā visas iesaistītās puses tiek atkārtoti ar tiem iepazīstināti. Ir izstrādāti darba kārtības noteikumi, trešo personu uzturēšanās noteikumi izglītības iestādē. Visas iesaistītās puses izprot noteikumu nozīmi, saredz savu personīgo atbildību par to ievērošanu.

Katru gadu iekšējās kārtības noteikumi tiek pārskatīti un aktualizēti.

4.3.3.

Izglītības iestādes fiziskā drošība un ar to saistīto risku identificēšana un novēršana

Visi darbinieki ir informēti, kā rīkoties, ja notiek kādi fiziski konflikti bērnu starpā. Iestādē ir atrunāts, vienots algoritms kā risināt jebkādus konflikktus.

Vadība fiziskās drošības problēmas un vardarbības gadījumus risina, iesaistot visas puses: skolotājus, vecākus.

Iestādē regulāri tiek apsekota teritorija, pārbaudīts vārtiņu aizvēršanas mehānisms, novērtēta  rotaļu ierīču drošība.  

Atjaunot dārza, rotaļu laukuma konstrukcijas.

4.3.4.

Emocionālā drošība izglītības iestādē un ar to saistīto risku novēršana

Visi iestādes darbinikei ir izgājuši kursus par sociāli emocionālo audzināšanu, tāpēc iestādē ir vienota pieeja dažādu situāciju risināšanā.

Nākotnē izvērtēt iespējas psihologa darbībai iestādē.  

4.3.5.

Izglītības iestādes personāla un izglītojamo labizjūta

Iknedēļas sarunās ar darbiniekiem pārrunājam gan darbinieku , gan izglītojamo labizjūtu iestādē, ja nepieciešams risinām radušos situāciju.

Grupās darbojas emociju sienas.

Darbiniekiem tiek organizēti saliedēšanās pasākumi.


Biežāk organizēt tehniskā personāla sapulces.

Gada darba plānošanas sapulcē iesaistīt arī skolotāju palīgus.

Galvenie secinājumi par visu kritēriju: iestādē visi rūpējas par pozitīvu mikroklimatu. Saredzot problēmas, tās ikdienā tiek teiktas, neslēptas, apzinoties, ka problēmu risināšana uzlabos visu kopējo labizjūtu. Eko skolas filozofija māca visiem – gan bērniem, gan darbiniekiem, gan vecākiem pozitīvu skatījumu uz norisēm dabā, pasaulē, tādējādi iemiesojot pozitīvu noskaņu ikkatra personības attīstībā.

5. Informācija par izglītības iestādes, izglītības programmu akreditācijā un izglītības iestādes vadītāja profesionālās darbības novērtēšanā norādīto uzdevumu izpildi

Izglītības iestādes, izglītības programmu akreditācijas un/vai izglītības iestādes vadītāja profesionālās darbības
novērtēšanas datums ___________

Vadība darbu uzsāka  2023.gada 1.novembrī

Uzdevumi

Izpilde




6. Izglītības iestādes kvalitātes mērķi  un izvirzītās darba prioritātes

6.1. Izglītības iestādes dibinātāja izvirzītie profesionālās darbības mērķi izglītības iestādes vadītājam:

Izvirzītie profesionālās darbības mērķi

Sasniegtais rezultāts

Mērķtiecīga vadība, kas integrē iestādes vērtības un prioritātes.

Pārņemot vadību, iestādē tika saglabātas esošās tradīcijas, vērtības. Rezultāts: iestādi nepameta neviens ģimene, kā arī saglabājās stabils kolektīvs.

Pārraugot izglītības iestādes visu kopējo darbību saskatīt un izveidot nepieciešamo algoritmu un sistēmu izveidošanu iestādes sekmīgai attīstībai.

Tika izveidoti visi nepieciešamie pamatdokumenti iestādes juridiskai, kā arī veiksmīgai ikdienas pamatdarba nodrošināšanai.

Mācību darba plānošanai un izglītojamo snieguma izvērtēšanai tika uzsākta lietot skolvadības sistēma e-klase.



6.2. Izglītības iestādes izvirzītās darba prioritātes 2024./2025. mācību gadam:

Izvirzītās izglītības iestādes darba prioritātes

Plānotie sasniedzamie rezultāti

Mācību gada metodiskais virsmērķis – lasīt prasmes attīstība.

Izveidot lasīšanas stūrīšus grupās. Izveidot iestādes bibliotēku. Iesaistīt vecākus grāmatu ziedošanā, kā arī grāmatu apmaiņu lasīšanai mājās.

Organizēt grāmatu mēnesi ar dažādām aktivitātēm, iesaistot arī vecākus ar priekšlasījumiem.


Mācīšanās āra vidē un pašvadīta mācīšanās

Attīstīt nodarbību plānošanu āra vidē, labiekārtot āra teritoriju ērtākai nodarbību vadīšanai.

Atjaunot āra klasi.


Metodisko materiālu izveide/iegāde

Saplānot piecu maņu metodisko materiālu veidošanu: sadarbībā ar mūzikas skolotāju izveidot un iegādāties dažādus materiālus dzirdes maņas attīstībai.


Izveidot logopēda kabinetu, nodrošināt logopēda darbam nepieciešamos materiālus.

Vienošanās ar logopēdu par piemērotu telpu, veikt tās remontu, kā arī vienojoties ar logopēdu ir iegādāti attiecīgi materiāli.


Skolvadības sistēmas e-klase.lv

Regulārajās iknedēļas sapulcēs veikt pārrunas ar pedagogiem  ar mērķi veidot iestādē vienotu e-klases ierakstu sistēmu. Pēc nepieciešamības pedagogam ar vadītājas vietnieku veidot individuālu konsultāciju sistēmas efektīvākai apguvei, lietošanas nostiprināšanai.


Individualizēts mācību process

Neatkarīgi no bērnu vecuma, ievērot katra bērna individuālas prasmes un iemaņas, pēc nepieciešamības strādāt vairāk individuāli ar visiem bērniem izceļot katra stiprās puses, talantus.



7. Cita izglītības iestādes darbību raksturojoša informācija

7.1. Informācija par lielākajiem īstenotajiem projektiem par 2023./2024. mācību gadā:

Projekta nosaukums

Projekta īsa anotācija un rezultāti

Projekta īstenošanas termiņš

Erasmus+ programmas projekts “UN Sustainable goals for the STEM and language learning”

Projekta ietvaros sadarbībā ar Grieķijas pirmsskolas izglītības iestādi, tika strādāts, lai papildinātu zināšanas un veicinātu STEM un svešvalodu mācīšanos pirmsskolās, dalītos pieredzē un labas prakses piemēros starp projektā iesaistītajām organizācijām. Projekta ietvaros detalizēti tika iepazīti ANO Ilgtpspējīgas attīstības mērķi, un atbilstoši katram mērķi izstrādāts nodarbības plāns, kas ietver gan STEM, gan svešvalodu mācīšanās elementus. Tāpat arī tika organizētas STEM nedēļas katrā valstī, kā arī notika pedagogu mācību vizītes. Projektā izstrādātie mācību plāni pieejami https://drive.google.com/drive/folders/1Ego0sIxKlXMdtj_akkXRDJV5d_i9j1zp

01.03.2022.-28.02.2024.

Pedagogu profesionālā pilnveide Erasmus + akreditācijas ietvaros

Mācību gadā 7 pedagogi piedalījās starptautiskās mācību aktivitātēs, lai pilnveidotu savas zināšanas. 3 pedagogi devās uz kursiem “ICT in the Classroom: Innovative Tools to Facilitate Students Learning, Collabora-tion and Creativity” Valensijā (Spānija), lai papildinātu un iegūtu jaunas zināšanas par dažādu digitālo rīku izmantošanu mācību procesā.

Savukārt 3 pedagogi un 1 pedagoga palīgs piedalījās darba vērošanas aktivitātē Bursā Meža skolā (Turcijā), kur pārrunāja Ekoskolu darbības principus Turcijā, āra izglītības principu iekļaušanu mācību procesā, kā arī iepazina Turcijas kultūru un dabu.

01.07.2023.-30.06.2025.


7.2. Informācija par institūcijām, ar kurām noslēgti sadarbības līgumi:

Institūcija, ar kuru noslēgts sadarbības līgums

Sadarbības līguma mērķis
(Izglītības programmu īstenošanai……)

Līguma termiņš

Skolvadības sistēma E-klase.lv


Ikmēneša darba plānošana, ikdienas darbību piefiksēšana, individuālo novērojumu piefiksēšana.

beztermiņa


7.3. Jebkādi citi sasniegumi, galvenie secinājumi par izglītības iestādei svarīgo, specifisko:

Iestāde bērniem nodrosīna dažādas papildus nodarbības – baseina apmeklējums, mūzikas nodarbības, fiziskās sagatavotības un stājas korekcijas nodarbības, angļu valodas nodarbības, silto graudu nodarbības.


Izglītības iestādes vadītājs

Linda Ozola